Bilge Tunga Dünyaya Açılıyor bir Teknoloji Projesidir
Eğitim ve Medya, Eğlence Kategorilerinde yer almakta ve İş Modeli B2C’dir
256 Yatırımcı Pay Aldı.
8 Nitelikli Yatırımcı Yatırım Yaptı.
Tungasoft, Dr. Osman Alagöz tarafından dijital oyun ekosisteminde marka değeri olacak oyunlar geliştirmek üzere kurulmuş bir oyun şirketidir. Şirketin ilk projesi Bilge Tunga oyunu çocuklarda işlemsel akıcılık, analitik düşünme ve işler bellek gelişimini hedefleyen eğitici-online-mobil-platform oyunudur. Şirket bunun yanında çocuklarda diskalkuliyi belirleyebilecek bir ölçme aracı olan tsitapp uygulamasının işleticisidir ve ayrıca 2021 yazında piyasaya çıkacağı planlanan online bir maç oyunu üzerinde de çalışmalarına devam etmektedir.
Kurucu Dr. Osman Alagöz, 2019 da Kosgeb den Arge İnovasyon ve Endüstriyel Tasarım kapsamında destek alarak Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Teknopark yerleşkesinde kurulmuştur. Bugun aynı konumda aynı doğrultuda faaliyetlerine devam etmektedir.
Bilge Tunga, Tungasoft firması tarafından 2019 yılı sonlarında özgün olarak geliştirilmiş, ilköğretim öğrencilerine hitap eden, çocukların temel sayısal becerilerini, matematiksel düşünme becerilerini, geometrik düşünme becerilerini ve işlemsel akıcılıklarını geliştirmek için tasarlanmış eğitici aynı zamanda çevreci, online oynanabilme özelliği olan bir mobil oyun platformudur. Bu oyun ile çocukların işlevsel bellek gelişimleri yanında çevre bilincinin de gelişimi hedeflenmiştir.
Bilge Tunga oyunu, 5 farklı harita bölgesinde geçen, Orman, Çöl, Göl Kıyısı, Şehir ve Buzullar ile bu haritalarda yaşayan; Maymun, Tavşan, Tilki, Sincap, Kaplumbağa, Köstebek, Kedi, Köpek, Penguen, Kutup ayısı ve Tunga karakterleri ile oynanmaktadır.
Yaşamak için susuzluk ve yiyecek sıkıntısı çeken hayvanlar yeni yiyecek ve su kaynakları bulmak için arayış içindedir. Bunun için oyun içindeki en güçlü karakter olan yaşlı Bilge Tunga’ya ulaşmak durumundadırlar. Bilge Tunga’ya ulaşmak için oyunda seçilen hayvan dostlarımız maceralı yollardan gitmek zorundadır.
Kategori : Eğitici-Matematik-Hafıza-Dikkat-Zeka Oyunları
Hedef Kitle : Öncelikli 6-13 yaş çocuklar
Platform : Unity Platformu, iOS ve Android platformlarında çalışabilmektedir
Diller : Türkçe – İngilizce – Almanca – İspanyolca - Fransızca
Eğitici Yönü : Çocukların “İşler Bellek” gelişimine yardımcı olur. Doğal yaşam, Hayvanlar ve onların yaşam alanlarını ve beslenme düzenlerini anime olarak aktarır.
Çevreci Yönü : Oyun içinde çocuklara çevre bilinci, su ve yiyeceklerin israf edilmeden kullanımı, geri dönüşümün önemi ve doğal yaşamın korunması gerektiği ile ilgili konular oyun içinde mesajlar ve animasyonlarla anlatılır.
Kurucu/Dr. Öğr. Üyesi-CEO
1983 yılında Erzurum'da doğdu, İlkokul, ortaokul ve lise eğitimini İzmir'de tamamladı. Lisans eğitimini Atatürk Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü’nde derece ile tamamladı. 2011 yılında Atatürk Üniversitesi’nde bütünleşik doktora programına girmeye hak kazandı. 2014 yılında Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü’nde araştırma görevlisi olarak çalışmaya başladı. 2018 yılında doktorasını bitiren Osman Alagöz, Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi, Matematik Bölümü’nde Doktor Öğretim Üyesi olarak atandı ve halen bu görevini sürdürmektedir.
Geliştirdiği bir kutu oyunu ile 2018 yılında Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi’nde gerçekleşen proje pazarı programına katıldı. İşler Bellek Geliştirme Potansiyelli Bilge Tunga’yı hayata geçirmek için 2019 da Tungasoft Yazılım Eğitim ve Danışmanlık Anonim Şirketi’ni kurdu. Halen bu şirkette yönetici olarak ekibi ile birlikte çalışmalarına devam etmektedir.
Danışman
1965 Merzifon doğumlu olup ilk-orta ve lise öğrenimini Merzifon’da tamamladı. Lisans eğitimini 1985 yılında Marmara Üniversitesinde tamamladı. Yüksek lisans derecesini Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümünde 1995 yılında, doktora derecesini ise 1999 yılında Amerika Birleşik Devletleri, Arizona Eyalet Üniversitesi’nden İlköğretimde Matematik Eğitimi alanında aldı.
1999-2004 yılları arasında Abant İzzet Baysal Üniversitesinde öğretim üyesi olarak çalıştı. 2004 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi’ne geçiş yaptı. Aynı fakültede ilköğretim bölümü başkanlığı ve sınıf öğretmenliği anabilim dalı başkanlığı yaptı. Aynı zamanda sınıf öğretmenliği lisans, matematik eğitimi yüksek lisans ve matematik eğitimi doktora programlarının koordinatörlüğünü yaptı. 2014-2018 yılları arasında TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğretim üyeliği, Bölüm başkanlığı ve dekanlık görevlerinde bulundu...[Devamı özgeçmiş pdf dosyasında]
UI Artist
1993 yılında Eskişehir’de doğdu. İlkokul, ortaokul ve lise eğitimini Eskişehir’de tamamladı. Lisans eğitimini İstanbul da, İstanbul Aydın Üniversitesi’nde Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Tasarım Bölümünü bitirdi. 2012 yılından itibaren Grafik Tasarım alanında freelance ve tam zamanlı olarak çalışmış, kısa film çekimi, kurgu, senaryo yazarlığı ve köşe yazarlığı üzerine eğitim almış projelerde bulunmuştur. 2020 yılında Tungasoft Yazılım Eğitim ve Danışmanlık Anonim Şirketi bünyesine Grafik Tasarım ve UI / Arayüz Tasarımı alanlarında hizmet vermektedir. Halen bu şirket bünyesinde, ekip ile birlikte çalışmalarına devam etmektedir.
CTO-Lead Developer
1990 doğumlu Hüseyin Kulu Iğdır ın Merkez ilçesinde doğdu. Bilgisayar ve yazılıma çocukluğundan kalma merakı ve araştırmacı yönü sayesinde küçük yaşta yaptığı girişimlerle henüz ortaokul öğrencisiyken kendisine bir bilgisayar alıp yazılım öğrenmek için araştırmalar yapmaya başlamıştır. Liseyi Teknik lisede bilgisayar programcılığı bölümünde okuyarak teknik seviyesini geliştirmiş. Ardından Iğdır Üniversitesi Meslek Yüksek okulu Bilgisayar Programcılığı bölümünü bitirmiştir. Uzmanlık alanı Unity ile oyun geliştirme üzerine olup 3D model tasarımcılığı işinin de inceliklerine hakimdir. Tungasoft bünyesinde 2019 yılından bu yana çalışmaya devam etmiş bu sürede Bilge Tunga, Tsitapp, Memorygame oyunlarının yazılım kısmını geliştirmiştir. Hüseyin Kulu çok iyi derecede C# bilgisine sahip ve online oyun yapmak için gerekli socket programlama, server kurulumu, yönetimi, güvenliği ve veri tabanlarında yeterince bilgi ve tecrubeye sahiptir.
Product Manager
Sakarya Üniversitesi’nde Lisans (2010), İstanbul Üniversitesi’nde Yüksek Lisans (2013), Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi’nde Doktora (2019) eğitimini tamamlamıştır. Tungasoft A.Ş. de Product Manager olarak katkı sunmakta olup “Bilge Tunga” mobil oyununun her aşamasında görev üstlenmiştir. Ayrıca şirketin diğer ürünleri konusunda da aktif görevler üstlenmiştir. Özelikle senaryo ve ürün dil desteği konusunda çalışmalar yürütmektedir. Uzun süre İngiltere ve Almanya’nın köklü kurumlarında eğitim ve staj faaliyetleri yürütmüştür.
Önemli Açıklama
Sermaye piyasalarında yapacağınız işlemler sonucunda kar elde edebileceğiniz gibi zarar riskiniz de bulunmaktadır. Bu nedenle, işlem yapmaya karar vermeden önce, piyasada karşılaşabileceğiniz riskleri anlamanız, mali durumunuzu ve kısıtlarınızı dikkate alarak karar vermeniz gerekmektedir.
Bu amaçla, lll-35/A.2 sayılı "Kitle Fonlaması Tebliği"nin 14‘üncü maddesinde öngörüldüğü üzere "Kitle Fonlaması Faaliyetleri Genel Risk Bildirim Formu’nda yer alan aşağıdaki hususları anlamanız gerekmektedir.
Uyarı
İşlem yapmaya başlamadan önce çalışmayı düşündüğünüz kuruluşun, Kurulca kitle fonlaması faaliyeti yürütmesi uygun görülen platformların yer aldığı listede bulunup bulunmadığını kontrol ediniz. Listede yer alan platformların bilgilerine www.spk.gov.tr web sitesinden ulaşabilirsiniz.
Bilgi formları Sermaye Piyasası Kurulu’nun onayına tabi değildir.
Risk Bildirimi
İşlem yapacağınız platform ile imzalanacak "Üyelik Sözleşmesi’nde belirtilen hususlara ek olarak, aşağıdaki hususları anlamanız çok önemlidir:
İşbu Kitle Fonlaması Faaliyetleri Genel Risk Bildirim Formu, müşteriyi genel olarak mevcut riskler hakkında bilgilendirmeyi amaçlamakta olup, kitle fonlaması faaliyetlerinden kaynaklanabilecek tüm riskleri kapsamayabilir. Dolayısıyla tasarruflarınızı bu tip yatırımlara yönlendirmeden önce dikkatli bir şekilde araştırma yapmalısınız.
Yukarıdaki tüm hususları okuyup, anladığımı; işbu esasların uygulanması sırasında Platformun kusuru veya ihmali nedeniyle doğabilecek zararlarımı talep ve dava haklarım saklı kalmak kaydıyla özgür iradem sonucu bu " Kitle Fonlaması Faaliyetleri Genel Risk Bildirim Formu"nu imzaladığımı ve bundan sonra Sözleşmeyi imzalayarak Formun bir örneğini aldığımı kabul ve beyan ederim.