Esporun Veri Noktası bir Teknoloji Projesidir
Yapay Zeka , Yazılım ve Oyun Kategorilerinde yer almakta ve İş Modeli B2B ve B2C’dir
1611 Yatırımcı Pay Aldı.
328 Nitelikli Yatırımcı Yatırım Yaptı.
Yatırım turumuzun başlama tarihi olan 26 Eylül 2023 Salı günü saat 10:00 itibari ile 20 iş günü içerisinde EFT veya Kredi Kartı ile yapılan yatırımlarda yatırımcılara %10 fazladan pay verilecektir. Bu kampanya 20 iş günü ile sınırlı olup, 23 Ekim 2023 Pazartesi akşamı 23:59'da sona erecektir. Ek paylar MKK nezdinde yapılacak pay dağıtımı esnasında yatırımcıların hesaplarına aktarılacaktır. Dağıtılacak bedelsiz paylar tüm ortakların hisselerinden oransal olarak dağıtılacaktır.
Şirketin bilançosunda sermaye yedekleri kaleminde bulunan toplam 2.131.216 TL, yatırım turu sonunda toplanan fon ile birlikte 61.206 TL'lik mevcut sermayeye ilave edilecektir.
Scoutli, espor takımlarının ve koç ekiplerinin scouting ve analiz süreçlerini optimize etmek amacıyla kurulmuş, hali hazırda gelir elde eden, 3 yatırım turunda toplamda 100.000 dolar yatırım alan ve güçlü bir ekibe sahip SaaS gelir modeli ile faaliyet gösteren bir yazılım şirketidir. Dünyanın en hızlı büyüme oranlarından birine sahip (CAGR %26) espor pazarında faaliyet gösteren girişim şirketi Counter-Strike: Global Offensive (CSGO), PUBG: Battlegrounds, League of Legends, VALORANT, PUBG Mobile gibi dünya çapında aylık 800 milyon oyuncu sayılarına ulaşan espor takımları ve koç ekiplerinin standardize edilmiş bir oyuncu keşfetme süreci olmaması sebebiyle Scoutli tam bu noktada çözüm üretmektedir. Yaratılan 40 farklı veri noktasına dayanan oyuncu değerlendirme algoritması ile takımların scouting süreçlerini standardize etmektedir ve oyuncuların kolay şekilde keşfedilmesini sağlamaktadır.
SaaS, DaaS ve Ajans olmak üzere 3 iş modeline dayanmaktadır.
Kısa Vadeli Hedefler (2024 Yılının Sonuna Kadar)
Orta Vadeli Hedefler (2026 Yılının Sonuna Kadar)
Uzun Vade (2028 Yılının Sonuna Kadar)
Espor, elektronik sporların kısaltmasıdır ve video oyunlarının rekabetçi düzeyde spor müsabakalarına dönüştüğü bir spor dalıdır. Genellikle bilgisayar veya konsol oyunlarındaki profesyonel oyuncuların bir araya gelerek mücadele ettiği turnuvalardan oluşur. Bu turnuvalar internet ve bazen TV üzerinden canlı yayınlanır. Yüz milyonlarca izleyicisi bulunmaktadır. Geleneksel sporlara benzer bir yapıya sahiptir. Oyuncular, takımlar halinde veya bireysel olarak rekabet eder ve turnuvalarda ödül kazanma amacı güderler. Son yıllarda büyük bir popülerlik kazanmıştır. Profesyonel oyuncular, sponsorluklar, reklam anlaşmaları ve yayın gelirleri gibi kaynaklardan ciddi miktarda gelir elde edebilmektedir. Aynı zamanda, izleyiciler için de büyük bir eğlence kaynağı haline gelmiş ve milyonlarca kişi canlı yayınları veya kayıtları izlemektedir. Gençler arasında özellikle büyük bir ilgi görmektedir ve bazı üniversiteler ve kolejler, öğrencilere spor bursları sunarak elektronik sporlar alanında yetenekli gençleri desteklemektedir.
Fantezi Ligi, genellikle spor oyunlarıyla ilişkili bir oyun türüdür. Fantezi Ligi, oyuncuların sanal bir takım kurmasına ve gerçek spor liglerindeki gerçek oyuncuların performanslarına dayalı puanlar kazanmasına olanak tanır. En yaygın olarak bilinen ve popüler olan fantezi lig türü, futbol fantezi ligleridir, ancak hemen hemen her spor türü için fantezi ligleri mevcuttur. Scoutli, sadece espor'a odaklanan ilk Fantezi Ligi uygulamasıdır.
Futbol fantezi ligi örneğinden yola çıkarak, oyuncular, gerçek dünya futbolcularından oluşan bir takım kurarlar. Her oyuncu, gerçek maçlardaki performanslarına bağlı olarak puan kazanır veya kaybeder. Örneğin, bir futbolcu gerçek bir maçta gol atarsa, asist yaparsa veya penaltı kurtarırsa, bu durum fantezi lig oyuncusuna puan kazandırabilir. Oyuncular, takımlarını sezon boyunca yönetir, oyuncu transferleri yapar, taktikler belirler ve lig sıralamasında diğer oyunculara karşı rekabet eder. Bu durum espor oyunlarında da aynıdır. Oyuncular, oyun içindeki parametrelere dayanarak puan kazanır. Kullanıcı, bir takım sezon boyunca yönetir. Fantezi Ligi, gerçek spor etkinliklerine olan ilgiyi artırır ve spor hayranları arasında popüler bir rekabet ve sosyal etkileşim ortamı sağlar. Ayrıca, sporla ilgilenen kişilerin oyuncuları analiz etme, strateji geliştirme ve takım yönetme becerilerini geliştirmelerine olanak tanır.
Scoutli, her SaaS platformu gibi üyelik ve abonelik bazlı sistemlere dayalıdır. Bir takım yetkilisi, koç veya analisti platforma kaydolduktan sonra Scouting modülüyle karşılaşır. Eğer yeni oyuncular keşfetmek için geldiyse burada oyuncuların ve takımların profillerini inceleyebilir, beğendiği oyuncuları takip edebilir, bildirimleri açarak oyuncunun ve takımın sonraki maçlarından haberdar olabilir. Eğer yetkili, takımın bir sonraki maçına hazırlık için giriş yaptıysa da yan menüdeki panellerden gerekli analiz araçlarına erişebilir ve geçmiş maçlarını da analiz ederek sonraki maçlarına hazırlanabilir.
Fantezi Ligi, gerçek spor etkinliklerine olan ilgiyi artırır ve spor hayranları arasında popüler bir rekabet ve sosyal etkileşim ortamı sağlar. Ayrıca, sporla ilgilenen kişilerin oyuncuları analiz etme, strateji geliştirme ve takım yönetme becerilerini geliştirmelerine olanak tanır. Fantezi Ligi, internet üzerinden çeşitli platformlar aracılığıyla oynanabilir ve genellikle arkadaş grupları veya büyük topluluklar arasında düzenlenen liglerde rekabet edilir.
2017 - Scoutli fikri kurucu Yücel Arda Bayram'ın Kanada'da Thompson Rivers University'de okurken, okul takımına oyuncu bulurken zorlanmasıyla ortaya çıkmıştır.
2020 Aralık - Yücel Arda Bayram kurucu ortaklığını yaptığı bir espor takımıyla bu problemin pazar fark etmeksizin hala giderilmediğini fark etmiş ve Scoutli'nin temellerini atmıştır.
2021 Haziran - Scoutli espor takımları için scouting platformu olarak başladı. 2021 Haziran'da 4 kişiyle başlayan macera, Temmuz ayında 6 kişiye ulaştı.
2022 Mart - Scoutli, 1905 Accelerator programı kapsamında Galatasaray Espor takımı ile ürünü test etme şansı bulmuştur. İlk ödeyen kullanıcısı Türkiye'nin önde gelen 2 espor kulübü olmuştur. Ardından direkt satış yöntemleriyle Avrupa ve MENA bölgelerinden müşteriler eklenerek, yeni coğrafyalara yayılmaya başlamıştır.
2022 Temmuz - Alesta Yatırım, Sertaç Özinal, Geometry Ventures ve Semiramis Kulak'tan 400.000 dolar değerleme ile 63.000 dolar yatırım aldı.
2022 Kasım - Şirketin runway'ini uzatmak için 4 kişilik bir melek yatırımcı ekibinden 10.000 dolar yatırım daha alarak yoluna devam etti. Bu süreçte Scoutli, sadece bir scouting modülü olmaktan çıkıp, tuttuğu verileri de değerlendirebileceği veri analizi modülünü takımların, koçların ve profesyonel/amatör espor oyuncularının kullanıma açtı.
2022 Aralık - Espor takipçileri ve izleyicileri için Fantezi Lig modülünü yayına aldı ve kısa sürede on binlerce kullanıcıya ulaştı.
2023 Şubat - Scoutli, kapalı test süreçlerinde ilk müşterisini elde etti.
2023 Şubat - Scoutli, global'den ilk müşterisini elde etti.
2023 Mart - Isı haritaları ve Computer Vision/Yapay Zeka destekli hazırlık maçı analiz modülü yayınlandı ve takımlar tarafından ilgiyle karşılandı.
2023 Haziran - Başlatılan yeni köprü yatırım turu ile 1.000.000 dolar değerlemeden yaklaşık 28.000 dolar daha yatırım aldı.
2023 Haziran/Temmuz - VALORANT Bölgesel Liglerinde mücadele eden ve şampiyon olan 10 takımdan 5'i analiz süreçlerinde Scoutli'yi kullandı.
· Kayıtlı kullanıcı sayısı: 6.500+
· Kullanan espor takımı sayısı: 45
· Veri tabanındaki oyuncu sayısı: 32.500+
· Veri tabanındaki maç sayısı: 350.000+
· Günlük aktif kullanıcı sayısı: 1.800+
· Aylık aktif kullanıcı sayısı: 19.500+
· Aylık ortalama ziyaretçi sayısı: 31.000+
· Talep edilen toplam rapor sayısı: 650+
· Ajansta temsil edilen oyuncu sayısı: 55
Scoutli, spor ve oyunların kesişim noktası esporda operasyonlarına devam eden takımlar ve koç ekiplerinin scouting ve analiz süreçlerini optimize etmek amacıyla kurulmuştur. Yeni büyüyen bir pazar olan esporda her sene yüzbinlerce yeni oyuncu kariyerine başlıyor ancak standardize edilmiş bir oyuncu keşfetme süreci olmaması sebebiyle bu oyuncuların büyük çoğunluğu kariyerlerini profesyonel seviyeye taşıyamıyor. Yarattığımız 40 farklı veri noktasına dayanan oyuncu değerlendirme algoritması ile takımların scouting süreçlerini standardize ediyor ve oyuncuların kolay şekilde keşfedilmesini sağlıyoruz.
Topladığımız yüzbinlerce maçlık veri ile birlikte takımlara ve koç ekiplerine, bütün veri analizi süreçlerini yönetebilecekleri bir platform sunuyoruz. Takımlar hazırlık maçlarının yapay zeka ile analiz edilmesinden, ısı haritalarına, oyuncuların ve takımların kariyer verilerine, maç içindeki spesifik performanslarına kadar çeşitli verilere saniyeler içerisinde kolayca ulaşabiliyor. Takımlar, geliştirdiğimiz Computer Vision ve Yapay Zeka destekli araç ile 4 saatlik maç analizi sürelerini 20 dakika bandına indirebiliyor ve zamandan ciddi bir tasarruf sağlıyor.
Bu kadar veri yönetirken espor takipçileri için de eşsiz bir taraftar deneyimi olarak Fantezi Ligi sunuyoruz. Fantezi Ligi kapsamında, kullanıcılar 5 oyuncu seçerek rüya takımlarını kuruyor ve oyuncuların gerçek hayattaki performanslarına dayalı olarak puan topluyor. Bu puanlar neticesinde platform sponsorlarımızdan ödüller kazanıyorlar. Temmuz ayında çıkış yapacak mobil uygulamamız ile birlikte sadece espor alanına odaklanan ilk Fantezi Ligi mobil uygulaması olacağız.
Oyuncuların sadece keşfedilmesine öncülük etmekle kalmıyor, bu oyuncuların kariyerlerini doğru yönetebilmesi için menajerliklerini de yapıyoruz. 2 branşta 13 farklı ülkeden 55'ten fazla oyuncuyu temsil ediyoruz. Özellike MENA, Türkiye, Avrupa, CIS ve Kore bölgelerinde oyuncu ağımızı genişletiyoruz.
Şimdiye kadar analiz ürünlerimizle 12 ülkeden 40'tan fazla espor takımıyla çalıştık ve çalışmaya devam ediyoruz. Bu takımlar içerisinde Singapur takımı Bleed Esports, Hindistan takımı Gods Reign, Manchester United futbolcusu Casemiro'nun takımı Case Esports, EGN Esports, Amerika takımı Oxygen Esports, Avustralya takımı 95x Esports, Brezilya takımı MIBR, VCT 2023: Game Changers EMEA Series 1 turnuvası şampiyonu G2 Gozen, Evil Geniuses GC, ZETA Gaming ve çeşitli Amerikan üniversite takımları bulunuyor.
Kurucu / CEO
Thompson Rivers University'de Computer Science okumasının ardından okulu 3. senesinde bırakıp, İzmir Ekonomi Üniversitesi İşletme Bölümü'ne geçiş yapmış ve mezun olmuştur. Scoutli'den önce Türkiye'nin büyük oyun stüdyolarından Nowhere Studios'ta 2.5 sene Community Manager olarak çalışmış ardından Glocalzone'da Growth Marketer rolünü üstlenmiştir. 2020 senesinde Pizza Locale ile ortak bir espor takımı kurmuş ve 45 kişilik bir takıma kadar büyütmüş, 2022 senesinin başında faaliyetlerine son vererek tamamen Scoutli'ye odaklanmıştır. 2021 Yaz'ında Scoutli'nin tohumlarını atmıştır. Scoutli, 2022 senesinde toplamda 73.000 USD tohum öncesi yatırım almıştır. Bugüne kadar 40'ın üzerinden takıma veri analitiği hizmeti sunarken, on binlerce oyuncunun takımlarla buluşmasına ön ayak olmuş ve 13 ülkeden 60 oyuncunun temsilciliğini üstlenir hale gelmiştir. Scoutli'nin yanında mezun olduğu üniversitenin amerikan futbolu takımının asistan koçluğunu üstlenmektedir.
Ajans Yöneticisi - Head of VALORANT
Espor tarafındaki kariyerine espor haber platformu Esporkolik’te başlamış ve VALORANT’tan sorumlu yönetici olarak 1 yıl boyunca görev almıştır. 2021 yılında Türkiye’nin önde gelen espor takımlarından FUT Esports’ta sosyal medya yöneticisi olarak çalışmaya başlamış, 2 ayın ardından VALORANT takım menajerliğine geçiş yapmıştır. 2022’nin Ocak ayında başka projelere odaklanmak için görevinden ayrılmıştır. FUT Esports şu an Riot Games’in Avrupa’da partneri olan 10 VALORANT takımından biri durumundadır. FUT Esports’taki görevinden ayrılması devamında FUT Ventures tarafından kurulan espor medyası Flank Esports’un kurulma sürecinde yer almıştır ve kuruluşundan itibaren Operasyon Sorumlusu görevini sürdürmektedir. Scoutli’de VALORANT oyuncu menajerliği tarafından sorumludur. Ayrıca içerik üreticisi olarak farklı platformlarda içeriklere devam etmektedir. Halihazırda bir yandan da Bilkent Üniversitesi’nde hukuk eğitimini sürdürmektedir.
Pazarlama Yöneticisi
İstanbul Bilgi Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nde okurken kurduğu Türkiye Espor Oyuncuları Derneği faaliyetlerine fakülteden mezun olduğunda da devam etmiştir. Buna ek olarak Veri Koruma ve KVKK hukukunda uzmanlık yapmış, bir yandan AFK Talent İngiltere bünyesinde espor oyuncu menajerliği görevini üstlenmiştir. Burada yaklaşık 25 oyuncunun işleriyle ilgilenmiştir. AFK Talent bünyesinde bulunan Trend Basket şirketi, Euroleague'in sosyal medya danışmanlığını ve yayın haklarını hala elinde bulundurmaktadır.
Kariyerine Vircon Yapay Zeka Teknoloji A.Ş.'de Head of Marketing ve aynı çatı bünyesindeki Clemta şirketinde Head of Strategic Partnerships ünvanlarıyla 4 sene devam ettikten sonra istifa ederek Youna Paper isimli reklam ajansını kurmuştur. 2023 senesi mayıs ayında ise danışman olarak Scoutli yönetim ekibine katılmıştır. Şu an aktif olarak, Youna Paper şirketinde ortaklık, Scoutli şirketinde marketing danışmanlığı görevlerini yerine getirmektedir.
Satış ve Partnerlik Yöneticisi
Şu anda aktif olarak Sakarya Üniversitesi'nde Almanca Mütercim-Tercümanlık bölümünde eğitim görmektedir. Aynı zamanda, Scoutli'de Satış ve Partnerlik Yöneticisi pozisyonunda görev yapmaktadır ve Fire Flux şirketinde Partnerlik Menajeri olarak çalışmaktadır.
Şu anda, özellikle Asya bölgesindeki partnerlik fırsatlarına ve mobil oyun pazarındaki gelişmelere büyük bir ilgi duymaktadır. Her zaman sektördeki yenilikleri yakından takip etmek için çaba sarf etmektedir.
Ayrıca, CIS bölgesinde geniş bir network'e sahip olması da dikkat çekicidir. İş dünyasında her zaman networkün önemini vurgulamıştır. Gelecekte, Türkiye'deki espor sektörüne diğer bölgelerden büyük yatırımcıları dahil ederek, yerli şirketlerin daha güvenli yatırım projeleri gerçekleştirmesine olanak sağlamayı hedeflemektedir. Bu sayede, ülkedeki espor endüstrisinin daha fazla büyüme ve başarı elde etmesini amaçlamaktadır.
League of Legends Departmanı Yöneticisi
Espor sektöründen önce e-ticaret konusunda yabancı müşterilerine danışmanlık vermiştir. Ülkemizin en büyük spor medyalarından biri olan Sports Digitale için sosyal medya yöneticiliği yaptıktan sonra 2021 yılında Team Galakticos'da Stratejist olarak çalışmıştır. Kreatif kadro planlaması ile Türkiye Şampiyonluk Ligi'nde 3. olduktan sonra Team Aurora'ya transfer olmuştur. Team Aurora ile tekrar üçüncü olmasının ardından takım bünyesinden ayrılıp Avrupa ve Türkiye'nin önde gelen takımlarına danışmanlık vermeye başladı. 2022 yılının yaz aylarında Asya'nın en büyük oyuncu ajanslarından olan Shadow Corp. ile ortak çalışmak için Güney Kore'ye gitti. Bu süreçte Gen.G ve T1 gibi Dünya'nın en büyük takımlarıyla ortak projeler yapmıştır. 2023 yılında Scoutli bünyesine katılıp Wonders'ın başına geçti. Günümüzde 15 ülkeden 75 oyuncunun temsilciliğini üstlenir hale gelmiştir. Çalıştığı oyuncular arasında Dünya Kupası'nda oynamış oyuncular da vardır. TCL'in en çok izlenen içerik üreticisi konumundadır
Ürün Müdürü
Öğrenim hayatına aktif olarak İstanbul Üniversitesi Mütercüm Tercümanlık bölümünde dördüncü sınıf öğrencisi olarak devam etmektedir. Aynı zamanda, Scoutli'de Product Manager pozisyonunda görev yapmaktadır ve FIBA, Galatasaray Espor, Galatasaray Basketbol başta olmak üzere birçok marka ile çalışan Difine Media sosyal medya ajansında Project Manager olarak çalışmıştır. Bunun yanı sıra bölümünün mezuniyet şartlarını yerine getirmek için Sony'de Localization Trainee olarak staj yapmıştır.
Espor sektörüne oyuncu olarak 2013 yılında giriş yapmış ancak yöneticilik ve takım çalışmasına daha yatkın bir karaktere sahip olması nedeniyle 2016 yılından itibaren çeşitli espor takımlarında General Manager ve Operations Specialist olarak çalışmıştır.
Espor sektörünün dinamikliği sebebiyle Scoutli'nin yeni ürünlerini ve ürün güncellemelerini sektörün ihtiyaçları doğrultusunda şekillendirerek son kullanıcıya ulaştırmaktadır.
Sosyal Medya ve İçerik Yöneticisi
Scoutli'de Sosyal Medya ve İçerik Yöneticisi rollerini üslenmektedir. Espor sektöründeki deneyimi 7 yılı aşarken, bu süre zarfında Türkiye'nin birçok başarılı espor organizasyonuyla çalışmıştır.
Kariyerine 1907 Fenerbahçe Espor bünyesinde Sosyal Medya Koordinatörü olarak başlamış ve 1907 Fenerbahçe Espor bünyesinde geçirdiği 3 yılın ardından Digital Athletics'in Sosyal Medya ve İçerik Yöneticiliği rolünü üstlenmiştir. Invade Esports adında kendi kurduğu espor haber oluşumuyla birlikte yaklaşık 2 yıl boyunca espor haberciliği yapmıştır. 2021 yılının ilk çeyreğinde FUT Esports bünyesine Sosyal Medya Yöneticisi olarak dahil olmuş, bu süreç boyunca hem İngilizce hem de Türkçe sosyal medya içeriklerinin planlanmasında görev almıştır.
2022 yılında İstanbul'da düzenlenen VALORANT Champions'ta Avrupa'nın en büyük espor organizasyonlarından biri olan FNATIC'te Topluluk ve Etkinlik Yöneticisi olarak görev yapmıştır.
Lead Backend Developer
Gazi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünden 2022'de mezun olmuştur. DogalZeka'da 1.5 sene boyunca Software Developer olarak çalışmış ve bu süreçte Backend uygulamalarının geliştirilmesinde, HLS protokolünün televizyon yayın şirketlerine implemente edilmesinde ve çeşitli multimedia bazlı projelerde görev almıştır. 2022'nin Aralık ayında Scoutli'de göreve başlamıştır. Backend Design Pattern'lerinin implemente edilmesinde, data pipeline'ın tasarlamasında ve inşasında, sunucuların bakımlarının yapılması ve sağlıkla çalışmasında rol almış ve almaya devam ediyor.
Frontend Developer
Lise öğrenimine devam ederken yazılımla tanışmış ve tutkusunu yıllar sonra Scoutli'de işe dönüştürmüştür. Scoutli'nin bütün Frontend sorumluluğunu üstlenmektedir. Tasarım dilinin oluşması, UI tasarımlarının hayata geçirilmesi, tasarım sisteminin koda dökülmesi konularında çalışmaktadır. Yaptığı tasarım sistemi geliştirmeleri, şirketin hızlı ürün çıkarmasının en büyük sebeplerinden biridir. Geçmişte freelance olarak projelerde yer almıştır. Yan projeler geliştirerek, güncel teknolojileri öğrenmekte ve bunları Scoutli'ye uyarlamaktadır. 6 Şubat Deprem'i döneminde Ahbap'ın Crypto Bağış Platformu projesinde Frontend ekibinde yer almış, bu stresli dönemde hızlı şekilde projenin hayata geçmesine ön ayak olmuştur.
Junior Backend Developer
Lise yıllarında yazılımla tanıştıktan sonra tutkusunu ilk defa Scoutli ile resmiyete dönüştürmüştür. Yazılım topluluklarında aktif olarak yer almasının yanında, projelere katkıda bulunmuştur. Scoutli'de 2021 Haziran tarihinden beri Jr. Backend Developer görevini üstlenmektedir. Scoutli içinde Scouting modülünün geliştirilmesi ve Scoutle adlı projenin hayata geçirilmesinden sorumludur.
Backend Developer
Ankara Üniversitesi 3. Sınıf Tıp Öğrencisidir. Pandemi döneminde 9 ay kendini yazılımda geliştirmiş ve tutkusunu keşfetmiştir. Go, Microservisler, NodeJS, Docker, Kubernetes gibi teknolojilerde tecrübelidir. Scoutli'de Scouting, Heatmap, Analytics ürünlerinin geliştirilmesinde rol oynamıştır. Kısa sürede yeni teknolojilerde kendini geliştirmiş ve yeni ürünler üzerinden çalışmaya başlamıştır.
Teknik Ürün Danışmanı
Türkiye'nin en büyük oyun influencerlarından biri olan Batuhan Bozkan, Microsoft'ta çalışmaktadır. Türkiye'nin en büyük 15. Twitch kanalına sahip Batuhan, Scoutli'de Technical Product Danışmanı görevini üstlenmektedir. Sunucu ve network tarafındaki bilgi birikimiyle Scoutli'ye dışarıdan destek sağlamaktadır.
Yatırımcı
Sertaç Özinal, Boğaziçi Üniversitesi Makine Mühendisliği Fakültesi'nden mezun olduktan sonra İşletme ve Ekonomi dallarında yüksek lisansını tamamladı. 1988 yılında Andersen Consulting İstanbul ofisinde yönetim danışmanı olarak göreve başlayan Özinal, finans sektörü danışmanı olarak İstanbul ve Chicago ofislerinde görevine devam etti. 1993 yılında Pamukbank'a geçerek Bireysel Bankacılıktan Sorumlu Bölüm Yöneticisi olarak çalışmalarını sürdüren Özinal, bu görevinin yanı sıra 2000 yılından bu yana BKM Yönetim Kurulu Üyeliği görevini yürütüyordu. Özinal, 2001-2002 yılları arasında BKM'de Yönetim Kurulu Başkanlığı da yapmıştı.
Önemli Açıklama
Sermaye piyasalarında yapacağınız işlemler sonucunda kar elde edebileceğiniz gibi zarar riskiniz de bulunmaktadır. Bu nedenle, işlem yapmaya karar vermeden önce, piyasada karşılaşabileceğiniz riskleri anlamanız, mali durumunuzu ve kısıtlarınızı dikkate alarak karar vermeniz gerekmektedir.
Bu amaçla, lll-35/A.2 sayılı "Kitle Fonlaması Tebliği"nin 14‘üncü maddesinde öngörüldüğü üzere "Kitle Fonlaması Faaliyetleri Genel Risk Bildirim Formu’nda yer alan aşağıdaki hususları anlamanız gerekmektedir.
Uyarı
İşlem yapmaya başlamadan önce çalışmayı düşündüğünüz kuruluşun, Kurulca kitle fonlaması faaliyeti yürütmesi uygun görülen platformların yer aldığı listede bulunup bulunmadığını kontrol ediniz. Listede yer alan platformların bilgilerine www.spk.gov.tr web sitesinden ulaşabilirsiniz.
Bilgi formları Sermaye Piyasası Kurulu’nun onayına tabi değildir.
Risk Bildirimi
İşlem yapacağınız platform ile imzalanacak "Üyelik Sözleşmesi’nde belirtilen hususlara ek olarak, aşağıdaki hususları anlamanız çok önemlidir:
İşbu Kitle Fonlaması Faaliyetleri Genel Risk Bildirim Formu, müşteriyi genel olarak mevcut riskler hakkında bilgilendirmeyi amaçlamakta olup, kitle fonlaması faaliyetlerinden kaynaklanabilecek tüm riskleri kapsamayabilir. Dolayısıyla tasarruflarınızı bu tip yatırımlara yönlendirmeden önce dikkatli bir şekilde araştırma yapmalısınız.
Yukarıdaki tüm hususları okuyup, anladığımı; işbu esasların uygulanması sırasında Platformun kusuru veya ihmali nedeniyle doğabilecek zararlarımı talep ve dava haklarım saklı kalmak kaydıyla özgür iradem sonucu bu " Kitle Fonlaması Faaliyetleri Genel Risk Bildirim Formu"nu imzaladığımı ve bundan sonra Sözleşmeyi imzalayarak Formun bir örneğini aldığımı kabul ve beyan ederim.