Compactive Oyun Stüdyosu bir Teknoloji Projesidir
Yapay Zeka , Yazılım ve Oyun Kategorilerinde yer almakta ve İş Modeli B2B ve B2C’dir
1355 Yatırımcı Pay Aldı.
236 Nitelikli Yatırımcı Yatırım Yaptı.
fonbulucu Gelecek GSYF 200.000 TL, Haliç Bilişim Danışmanlık Hizmetleri A.Ş. Yatırım Turuna 340.000 TL ile katılacaktır.
Yatırım turumuzun başlama tarihi olan 10 Nisan Pazartesi saat 10:00 itibari ile 20 iş günü içerisinde EFT veya Kredi Kartı ile yapılan yatırımlarda yatırımcılara %20 fazladan pay verilecektir. Bu kampanya 20 iş günü ile sınırlı olup, 10 Mayıs Çarşamba akşamı 23:59'da sona erecektir. Ek paylar MKK nezdinde yapılacak pay dağıtımı esnasında yatırımcıların hesaplarına aktarılacaktır. Dağıtılacak bedelsiz paylar kurucu ortaklar Cem Say ve Ümit Öcal'ın paylarından oransal olarak dağıtılacaktır.
Compactive; üretim kalitesine, detaylara gösterilen özene ve stratejik derinliği destekleyen tasarımlara tutkuyla bağlı, deneyimli oyun tasarımcıları ve geliştiricilerinden oluşan İstanbul merkezli 2018 yılında kurulan bir mobil teknoloji şirketidir. Mobil teknolojilerimizi geliştirirken ana hedefimiz, oyuncularımıza gerçekten ilgi çekici ve en önemlisi eğlenceli bir deneyim sunmaktır. Ana amacımız doğrultusunda sade ve ölçeklenebilir sistem tasarımlarına, derin içeriğe, sezgisel kontrollere ve dikkat çekici görsellere odaklanarak oyun geliştirmenin her alanında oluşturduğumuz kalite standartlarına bağlı kalıyoruz. Kullanıcı kitlemize farklı içerik ve oyun modlarıyla keyif ve yeniden oynanabilirlik sağlarken heyecan verici ve erişilebilir oyunlar sunmaya devam ediyoruz.
Şimdiye kadar yakaladığımız başarıyı ve fonbulucu’da başarı ile tamamlayacağımıza inandığımız kampanya sayesinde artacak büyüme hızımızı yukarıda belirttiğimiz odaklarımız dışında deneyimli ekibimiz ve gelişmiş teknolojimize borçluyuz. Oyunlarımızı geliştirirken fikir aşamasında sosyal medya trendlerini takip eden sistemler kullanıyoruz. Compactive Framework ile hızlı bir şekilde gelişmiş prototipler geliştiriyoruz. Farklı platformlarda farklı test senaryoları çalıştırarak kesin sonuçlar alıyoruz, hataları oyunlar yayınlamadan en aza indiriyoruz.
Kurucu ortaklarımızın ortak vizyon ve amaçları kapsamında mobil teknolojiler geliştirmek için çıktığımız yolda kurulan şirketimizin ilk yıllarında kurumsal markalar için projeler geliştirdik. Farklı sektörleri görerek benzersiz deneyimler yaşadığımız projelerden sonra makine öğrenmesi ve yapay zeka konularında kendi ürünlerimizi geliştirme hedefiyle mobil oyun sektörüne odaklanmaya başladık. Gelecek gördüğümüz ve ekibimizi geliştireceğimize inandığımız bu sektörde hem oyun stüdyoları hem de yayıncılar ile ilişkiler geliştirdik. Profesyonelleştiğimiz ve faaliyet gösterdiğimiz alan özelleşti ve şirket içerisinde oyun stüdyosu organizasyonunu kurduk. Hyper-casual türünde oyun prototipleri geliştirmeye başladık. Faaliyet alanlarımızı geliştirerek yeni teknolojileri mobil dünyaya kazandırmayı hedefliyoruz.
fonbulucu’da kampanyaya çıktığımız projemiz, Compactive bünyesinde geliştirilen ve geliştirilmesi planlanan oyunlar ile bağımsız oyun geliştiricileri ve oyun stüdyolarının kullanabileceği bir makine öğrenmesi ve yapay zeka destekli oyun ekonomisi motoru geliştirmektir.
Casual türünde geliştirdiğimiz oyunlar arasında yer alan sevilen animasyon Kral Şakir, aksiyon oyunumuz Counter Squad ve tüm dünyadaki bağımsız geliştiriciler ile oyun stüdyolarının kullanabileceği bir teknolojiye sahip Compactive AI ürünlerini geliştirmekteyiz.
Bugüne kadar 70’in üzerinde oyun prototipi üreterek pek çok farklı mekaniği, karakter ve çevre tasarım öğelerini, animasyonları ve oynanış modlarını test etme fırsatı yakaladık. Bu deneyimlerimizi kendi oyun fikirlerimizde kullanarak başarılı ve yüksek gelirler getiren oyunlar geliştirmeyi hedefliyoruz.
Compactive olarak amacımız Türkiye’nin önde gelen oyun stüdyolarından biri olmanın yanında Türk oyun stüdyoları başta olmak üzere tüm dünyadaki oyun stüdyolarının kullanabileceği teknolojiler üretmektir.
Casual oyunlar, anlaşılması ve ustalaşması kolay, basit ve eğlenceli oyun mekaniği üzerinde gelişir. Hyper-casual oyunlara çok benzeyen bu mobil oyunlar, tipik olarak yüksek düzeyde zaman veya konsantrasyon gerektirmez; bu, oyuncuların uygulamayı spontane bir şekilde kullanabileceği anlamına gelir. Bu oyunlar büyük kitle pazarına yöneliktir. Bu oyunların ustalaşması kolaydır, oynamaya başlaması kolaydır ve oynaması rahatlatıcıdır. Çekirdek oyun mekaniği basit ama renkli ve kitlesel pazara hitap edecek kadar çekicidir.
Oyuncular oyununuzla etkileşim kurdukça varlıklar (XP, para birimleri, öğeler vb.) kazanır ve tüketirler. Oyun ekonomisi tasarımı, oyuncu katılımını para kazanma fırsatlarına dönüştürmek için bu oyun sistemlerinin oluşturulmasını ve dengelenmesini ele alır ve bunları temel oyun döngüsüne yerleştirir. Oyun ekonomilerinin iki amacı vardır. Birincisi, oyunculara oyun ortamında ekonomik ilerleme fırsatları sağlamaktır. Diğeri ise oyun stüdyosu için gelir elde etmektir. İyi tasarlanmış bir oyun ekonomisinin amacı, bu amaçları dengelemektir.
Kral Şakir, Cartoon Network Türkiye için Grafi2000 tarafından yapılmış sevilen ve yüksek izlenme sayısına sahip bir Türk çizgi dizisidir. Geliştirdiğimiz oyunlarımızdan Kral Şakir için lisans sahibi Türkiye’nin sayılı animasyon şirketlerinden biri olan Grafi2000 ile mobil oyun geliştirme lisansını aldığımız bir anlaşmaya imza attık. Bu sayede Kral Şakir ‘in pek çok farklı türde oyununu yapabilecek durumdayız. Kral Şakir’in 2022 Temmuz ayında Disney+’ta yayınlanan ‘Geri Dönüşüm’ filminin büyük başarısı üzerine film, 26 dile çevrilip Disney+’ın yayında olduğu tüm ülkelerde gösterime girdi. Ayrıca Grafi2000, 2023 yılı içerisinde yayınlanmak üzere yeni filmler için Disney+ ile anlaşma imzaladı. Kral Şakir'in çizgi dizileri hali hazırda Cartoon Network kanalında MENA bölgesinde yayınlanmaktadır, oldukça yüksek izlenme oranlarına sahiptir. 31 Mart’ta Kral Şakir’in yeni sinema filmi gösterime girecektir.
Kral Şakir için onlarca oyun seviyesi üretilmiş durumda olup yine onlarca seviye üretimi devam etmektedir. Compactive olarak puzzle kategorisinde bulmaca dünyası olarak kurguladığımız oyun içerisinde çeşitli alt kategorilerde yüzlerce seviyeye (level) sahip bulmaca bulunacaktır. Oyuna ait 200 üzerinde seviye üretilmiş durumda olup 2023'ün ilk çeyrek sonunda oyunu yayınlamayı planlıyoruz.
Oyun ekonomisi tasarımı, oyuncu katılımını para kazanma fırsatlarına dönüştürmek için bu oyun sistemlerinin oluşturulmasını, dengelenmesini ele alır ve oyun döngüsüne yerleştirir. Analiz araçları aracılığıyla toplanan verileri kullanarak oyuncu davranışlarını anlamak, geliştiricilerin oyuncuları daha iyi anlamalarına yardımcı olur. Türkiye’de henüz ürün olarak ortaya çıkmayan bir teknolojiye sahip projemiz; bu noktada oyun stüdyolarına oyunun tasarım sürecinde ekonomi tasarımı oluşturmayı, bu akışı pek çok sanal kullanıcı ile simüle edip örnek veriler üretmeyi ve bu veriler doğrultusunda ekonomi akışının doğrulanmasını, geliştirme sürecinde ekonomi akışını etkileyen değişiklikleri çok hızlı bir şekilde test edip doğrulamayı, yayınlama sürecinde gerçek kullanıcı verilerinin toplanmasını, analiz sonuçlarının dakikalar içerisinde alınmasını ve geliştirilecek API ile canlıdaki oyunun ekonomi akışının dinamik olarak güncellenebilmesini sağlayacaktır. Ar-Ge projemizi TGB kapsamına girmek için İTÜ Teknokent yönetimine sunduk, hakem görüşmeleri sonrasında yeterli puan aldık ve değerlendirme kuruluna kaldık.
Counter Squad oyunumuz ile ilgili Oyun Tasarım Belgesi (GDD) tamamlanmış durumdadır. Bu dokümana paralel olarak karakter ve çevre tasarımları da hazırlanmıştır. Oyunun ana mekaniği geliştirilerek Eylül 2022’de ilk oynanabilir demoyu yayınladık. Kapalı beta testler ile hedef kitlemizden topladığımız geri bildirimler doğrultusunda bugüne kadar 4 farklı iterasyon yaparak ürün/pazar uyumunu yakalamaya çalıştık. Oyunun ana mekaniğinin oynanış deneyimini oldukça iyi bir seviyeye getirdik. 5 farklı bölümden (chapter) 4 tanesinin geliştirmeleri tamamlanmış durumdadır ve oyunun ekonomisi ile diğer öğelerinin geliştirmeleri devam etmektedir.
Oyun projelerimiz için geçmişte hypercasual prototip geliştirme süreçlerinden edindiğimiz deneyimlerimizden faydalanmaktayız.
CompactiveAI için ise hem geçmişte geliştirdiğimiz platformlar ve teknolojilerden edindiğimiz tecrübeleri projenin Ar-Ge faaliyetleri ile birleştirmeyi hedeflemekteyiz.
Baştan sonra tüm geliştirme süreçlerinde 'Kanban Proje Yönetim' süreçlerini Trello platformu üzerinde takip ediyoruz. Trello üzerinde yapılacak tüm çalışmaları detaylı görev kartlarına bölerek yapmaktayız.
Kral Şakir oyunumuz iki boyutlu (2D) çeşitli alt kategorilerden oluşan Puzzle türünde bir oyundur. Bu oyunumuz için planladığımız sahneler Adobe Illustrator üzerinde hazırlanarak Unity programına aktarılmaktadır.
Tüm bu çalışmalar Unity üzerinde toplanarak oyunun ana ve yan mekaniklerinin geliştirmeleri Unity üzerinde C# programlama dili kullanılarak yapılmaktadır. Yapılan çalışmaların testleri önce Unity üzerindeki simülatorde test edilmekte, sonra da Testflight üzerinden iOS cihazlarda, APK dosyası olarak da Android cihazlarda test ediyoruz. Testleri tamamlanan oyunlar Apple App Store ve Google Play Store ‘da bulunan Compactive Game Studio hesaplarından yayınlanmaktadır.
Counter Squad oyunumuz üç boyutlu (3D) olarak tasarlanan ve geliştirilen Action türünde bir oyundur. Bu oyun için Blender programı kullanarak özgün 3D çevre ve karakter tasarımları hazırlanmaktadır. Karakterlerin animasyonları için Adobe’un Mixamo platformu kullanılmaktadır. Buradan elde edilen animasyonlar oyunun ana ve yan mekaniklerine uygulanarak bazı düzenlemeler de yapılmaktadır.
CompactiveAI ürünümüz Tool, Backend ve Cloud yapılarından oluşmaktadır. Oyun ekonomisi tasarım aracı (Tool) stüdyolarda çalışan oyun ekonomisinden sorumlu çalışanların bir akış diyagramı üzerinde oyunlarına ait ekonomi akışını tasarlayacakları tarayıcı (browser) tabanlı bir arayüzdür. Bu arayüz Angular ile geliştirilecektir. Backend platformu makine öğrenmesi, simülasyon motoru, veritabanı, simülasyon verileri analizi modüllerinden oluşmaktadır. Bu modüller NoSQL veritabanı, NodeJS, Python teknolojileri kullanılarak geliştirilecektir. Cloud ortamında ise veri tabanı, yapay zeka destekli karar mekanizması modülü ve gerçek oyuncu verilerini toplayıp analiz eden modüller bulunmaktadır. Bu modüllerin üretiminde yine NoSQL veritabanı, NodeJS, Python, Google Cloud AI teknolojileri kullanılmaktadır.
Oyunlardan veri toplayacak SDK‘lar ise swift ve kotlin programlama dilleri kullanılarak geliştirilecektir.
CompactiveAI ürünün geliştirilmesinde ML ve AI yapıları projenin Ar-Ge kısımlarını oluşturmaktadır. Bu teknolojileri kullanmak, ilgili algoritmaları oluşturmak için akademik destek alınacaktır. Bu konuda Gebze Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi ile işbirliği yapılacaktır.
Lider Girişimci
Uludağ Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü’nden 1999 yılında mezun olduktan sonra Marmara Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi’nde Profesyonel Bilgisayar Programcılığı eğitimi aldı. Kariyerinin başlarında yazılım uzmanı olarak çalıştığı şirkette tek başına Türkiye’nin ilk B2B turizm web sitesini geliştirdi. 2004-2017 yılları arasında İTÜ Teknokent’te Türkiye’nin ilk mobil teknoloji şirketi olan aMVG ‘de sistem ve ağ yöneticisi, yazılım uzmanı, proje yöneticisi, mobil uygulama birim yöneticisi, proje yönetim ofisi birim yöneticisi pozisyonlarında çalıştı. Turkcell, Vodafone, Turk Telekom, Koç Grubu markaları başta olmak üzere pek çok markanın web ve mobil uygulama projelerinde aktif rol aldı, bu markalar için teknolojiler üretti. Doruknet’te 2017-2018 arasında 7 aylık bir süre boyunca proje yönetim ofisi direktörlüğü görevini üstlendikten sonra 2018 yılında Compactive’i kurdu.
Kurucu Ortak, Teknik Müdür
Karadeniz Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü’nden mezun olduktan sonra çalışmaya hayatına atıldı. Bir süre IBM’de çalıştıktan sonra İTÜ Teknokent’te Türkiye’nin ilk mobil teknoloji şirketi olan aMVG ‘de çalışmaya başladı. Mobil uygulama yazılım uzmanı olarak başladığı şirkette mobil uygulama birim yöneticisi rolüne kadar yükseldi. Turkcell, Vodafone, Turk Telekom, Koç Grubu markaları başta olmak üzere pek çok markanın mobil uygulama projelerinde aktif rol aldı, bu markalar için teknolojiler üretti. 2018 yılında Compactive’i kurdu.
Dijital Oyun Tasarımcısı, Ürün Yöneticisi
2016 yılında İstanbul Bilgi Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı (İngilizce) bölümünde okumaya başladıktan sonra 1 yıl Amerika’da yabancı dil eğitimi aldı. Üniversitenin 3. yılında Görsel İletişim Tasarımı (İngilizce) bölümünden ÇAP (Çift Anadal)’a kabul edildi. 2021 yılında İstanbul Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri’ne kabul edildi ve halen devam etmektedir. 2022 yılında 4.00/3.50 ortalama ile "Yüksek Onur Öğrencisi" olarak Dijital Oyun Tasarımı bölümünden mezun oldu. Üniversitenin 3. dönemi ile 7. dönemi arasında 2.5 yıl freelance olarak çeşitli oyun stüdyoları için Game & Level Designer pozisyonlarında çalıştı. 2021 Aralık ayından beri Compactive ‘de Game & Level Designer ve Product Manager görevlerinden sorumlu olarak çalışma hayatına devam etmektedir.
Oyun Yazılım Uzmanı
2016 - 2021 yılları arasında İstanbul Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünde lisans eğitimini aldı. Üniversite yıllarında Google Play ve Steam platformlarında kendi mobil uygulamalarını ve oyunlarını yayınladı. 2021 yılında Compactive ‘de oyun geliştirme uzmanı olarak çalışmaya başladı.
Oyun Yazılım Uzmanı
Arel Üniversitesi Basım ve Yayın bölümünden 2012 yılında mezun olduktan sonra Anadolu Ajansı’nda editör olarak çalışmaya başladı. Çalışma hayatına paralel olarak boş zamanlarında geçmişten beri ilgi duyduğu 3D art konusunda çalışmalar yaparak yeteneklerini keşfetti. Çeşitli eğitimler ile C# ve Unity öğrenerek tutkusu olan mobil oyun geliştirme konularında kendisini geliştirdi ve hem freelance olarak çalıştı hem de uygulama marketlerinde kendi oyunlarını yayınladı. 2021 başında 1 yıl süre ile freelance olarak çalıştığı Compactive ‘de pek çok oyunun hem tasarım hem de geliştirme süreçlerinde görev aldı. 2022 yılı Ocak ayında Basın Yayın sektörüne veda ederek Compactive’de, hayalini kurduğu oyun sektöründe tam zamanlı olarak çalışmaya başladı.
Oyun Yazılım Uzmanı
Galatasaray Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği son sınıf öğrencisidir. Üniversite eğitimi süresince kendisini mobil oyun geliştirme konusunda geliştirmiş ve çeşitli oyun stüdyolarında çalışarak deneyim kazanmıştır. Unity ile casual/hypercasual oyunlar geliştirmektedir. Yine aldığı eğitim ve okul projelerinden kazandığı bilgi ile makine öğrenmesi ve yapay zeka teknolojilerine ilgi duymaktadır.
3D Oyun Artisti
2016-2020 yılları arasında Dumlupınar Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı bölümünde okudu. Okul hayatı boyunca 3D Tasarım konusunda kendisini geliştirdi. 2020 yılında Tiplay Studio’da staj yaparken oyun sektöründe ilerlemek istediğine karar verdi. 2 yıl çeşitli oyun şirketlerinde çalıştı. Bu süre zarfında global yayıncı olan BoomBit’te de çalışma fırsatı yakaldı. Nisan 2022'den itibaren Compactive’de çalışmaya başlamıştır.
2D Oyun Artisti
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Grafik Tasarım Bölümü’nden mezun oldu. 2 yıla yakın süre 2021 Ekim ayından 2023 Ocak ayına kadar Zerosum Games şirketinde 2D Artist ve Arayüz Tasarımcısı pozisyonlarında görev aldı. Oyun sektöründeki kariyerine paralel olarak Kadıköy’deki atölye çalışmalarını yürütmekte ve eğitimler vermektdir. Compactive ile freelance olarak çalışmaktadır.
2D Oyun Tasarım Uzman Yardımcısı
2020 yılında girdiği Aydın Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı bölümünde okumaya devam etmektedir. Uzun süreli stajyer olarak çalışmaya başladığı Compactive’de 2D oyun tasarımı süreçlerinde görev almaktadır.
2D Oyun Tasarım Uzman Yardımcısı
Beykoz Üniversitesi Çizgi Film ve Animasyon bölümü son sınıf öğrencisidir. Üniversite hayatı boyunca tutkunu olduğu 2D animasyon konusunda kendisini geliştirmiştir. İllüstrasyon, animasyon ve konsept tasarımlarında kendisini geliştirmeye devam etmek ve profesyonel kariyerini oyun sektöründe çalışarak yapmayı hedeflemektedir. Compactive’de uzun dönem staja başlayarak bu yolda ilk adımı atmıştır.
2D Oyun Tasarım Uzman Yardımcısı
Beykoz Üniversitesi Çizgi Film ve Animasyon bölümü son sınıf öğrencisidir. Üniversite eğitimi esnasında genel hatlarıyla 2D animasyonun temelleri ile 3D modelleme ve hareketlendirme üzerine çalışmıştır. İllüstrasyon ve 2D animasyon alanlarında ilerlemeyi ve profesyonel kariyerini oyun sektöründe çalışarak yapmayı hedeflemektedir. Compactive’de uzun dönem staja başlayarak bu yolda ilk adımı atmıştır.
Önemli Açıklama
Sermaye piyasalarında yapacağınız işlemler sonucunda kar elde edebileceğiniz gibi zarar riskiniz de bulunmaktadır. Bu nedenle, işlem yapmaya karar vermeden önce, piyasada karşılaşabileceğiniz riskleri anlamanız, mali durumunuzu ve kısıtlarınızı dikkate alarak karar vermeniz gerekmektedir.
Bu amaçla, lll-35/A.2 sayılı "Kitle Fonlaması Tebliği"nin 14‘üncü maddesinde öngörüldüğü üzere "Kitle Fonlaması Faaliyetleri Genel Risk Bildirim Formu’nda yer alan aşağıdaki hususları anlamanız gerekmektedir.
Uyarı
İşlem yapmaya başlamadan önce çalışmayı düşündüğünüz kuruluşun, Kurulca kitle fonlaması faaliyeti yürütmesi uygun görülen platformların yer aldığı listede bulunup bulunmadığını kontrol ediniz. Listede yer alan platformların bilgilerine www.spk.gov.tr web sitesinden ulaşabilirsiniz.
Bilgi formları Sermaye Piyasası Kurulu’nun onayına tabi değildir.
Risk Bildirimi
İşlem yapacağınız platform ile imzalanacak "Üyelik Sözleşmesi’nde belirtilen hususlara ek olarak, aşağıdaki hususları anlamanız çok önemlidir:
İşbu Kitle Fonlaması Faaliyetleri Genel Risk Bildirim Formu, müşteriyi genel olarak mevcut riskler hakkında bilgilendirmeyi amaçlamakta olup, kitle fonlaması faaliyetlerinden kaynaklanabilecek tüm riskleri kapsamayabilir. Dolayısıyla tasarruflarınızı bu tip yatırımlara yönlendirmeden önce dikkatli bir şekilde araştırma yapmalısınız.
Yukarıdaki tüm hususları okuyup, anladığımı; işbu esasların uygulanması sırasında Platformun kusuru veya ihmali nedeniyle doğabilecek zararlarımı talep ve dava haklarım saklı kalmak kaydıyla özgür iradem sonucu bu " Kitle Fonlaması Faaliyetleri Genel Risk Bildirim Formu"nu imzaladığımı ve bundan sonra Sözleşmeyi imzalayarak Formun bir örneğini aldığımı kabul ve beyan ederim.